The Russian director completed a doctorate in philosophy in 2003. Between 2004 and 2008, he was curator of Videologia, an international festival of audio-visual arts. His video art has been presented in museums and galleries including the Moscow Museum of Modern Art and the Tate Modern in London. As part of the DAU project, he has so far directed three films and a series and has led a number of academic conferences.