Giving centre stage to incendiary rap lyrics and a striking central performance by actor Riz Ahmed, a rapper himself, Tariq’s debut feature film is a disquieting and electrifying exploration of male malady, family frictions, social mobility and transnational citizenship.
A screenwriter and director, his first feature-length documentary, These Birds Walk, premiered at the South by Southwest Festival and was selected by the magazine “The New Yorker” as one of the 50 best foreign films of the 21st century. He is a TED Fellow and participated in the Art of Nonfiction residency in Sundance as well as, in 2017, the Sundance Screenwriters Intensive programme. His most recent short film, Ghosts of Sugar Land, won the Short Film Jury Award at Sundance. Mogul Mowgli is his first full-length fiction film.