Emily Jacir, born in 1972 in Bethlehem, West Bank, is an artist and filmmaker who is primarily concerned with transformation, questions of translation, resistance, and silenced historical narratives. Her work investigates personal and collective movement through public space and its implications on the physical and social experience of trans-Mediterranean space and time. She is the recipient of several awards. Her works have been shown all over the world in solo and group exhibitions. She is the Founding Director of Dar Yusuf Nasri Jacir for Art and Research in Bethlehem. She is based between Ramallah and Rome.