Born in Rimini, Italy in 1971. After training as a surveyor, he began studying Film. In 2000, he founded the film collective Zapruder together with Nadia Ranocchi and Monaldo Moretti. Ranocchi and Zamagni have been writing, producing and directing together since 1998.