Koki Tanaka, born in 1975 in Tochigi, Japan, is a Kyoto-based artist. In his diverse art practice spanning video, photography, site-specific installations, and interventional projects, he visualized and reveals the multiple contexts latent in the simplest of everyday acts. In his early object-oriented works, Tanaka experiments with ordinary objects to explore ways to offer a possible escape from our everyday routine. Later in his works, Tanaka asked the participants to collectively navigate tasks that in and of themselves are out of the ordinary, he then documented behaviors that were unconsciously exhibited by people confronting unusual situations, such as one piece of pottery made by five potters and a piano played by five pianists simultaneously, seeking to reveal group dynamics in a micro-society and temporal community. Following the tsunami disaster on 1 March 2011 in Japan, Tanaka has employed a variety of methods to produce works on the relationality that arises between human beings, what he calls “collective acts”: experiments of various sorts that still lack a fixed destination. Tanaka’s work has been shown widely in major museums and biennials. Abstracted / Family is his second feature.