Born in St Petersburg (then Leningrad) in the USSR in 1966, she grew up in East Germany. She studied at the Film and Theatre School in Moscow and worked as a freelance make-up artist on numerous films and television productions. She has been involved in the DAU project since 2008 as a make-up and hair designer as well as a director during editing.