Born in Rome in 1933. He worked as a screenwriter in close collaboration with his friend Pier Paolo Pasolini. Within the framework of this collaboration, he wrote the script for Pasolini's Salò o le 120 giornate di Sodoma (1975). Citti died in Ostia in 2005.