Born in Rome, Italy, he worked as an assistant director before making his debut short Sofia, which premiered at the Torino Film Festival in 2008. His second short, Cargo, screened at Venice; his third, Valparaiso, in Locarno. He participated in the Berlinale Talent Campus in 2013. Alongside his shorts, he has made music videos, documentaries and television programmes. Sole is his debut feature film.