Paolo Taviani, born 1931, and Vittorio Taviani, born 1929 in San Miniato. Beginning in the early 1960s, Paolo worked with his older brother Vittorio on fiction and documentary films. At the Cannes Film Festival, they won the Palme d’Or for Padre padrone and the Grand Jury Prize for La notte di San Lorenzo. In 1986, they received the Golden Lion Honorary Award at Venice for their lifetime achievements. Their films I sovversivi (2002), La masseria delle allodole (2007) and Cesare deve morire (2012) all screened at the Berlinale, with the latter winning the Golden Bear. Vittorio Taviani died in Rome in 2018.