Anna is 40 years old and always in a rush. She has three children who need to be taken to kindergarten, to school, as well as to ballet, fencing and cello lessons; she has a husband; a job as an Italian language teacher; a household to run and money worries. Like clockwork, she manages to meet all deadlines, keep all promises, run errands, do the shopping and never forget a single thing. Her husband, the author Szabolcs, is not much help. To cap it all, after a conversation with her former best friend, Anna begins to suspect that the woman and Szabolcs are having an affair. Anna wants to confront him, but given her busy schedule, she doesn’t have the time. She is afraid of losing her husband, but she also knows that she cannot put off the conversation forever. Hers is a struggle between everyday life with its routines that must not be broken and the fragile, unique thing that is her relationship with Szabolcs.
The author and director graduated as a teacher of Hungarian language and literature from the University of Pécs before going on to take a degree in film and television directing at the Academy of Drama and Film in Budapest. She worked as an assistant lecturer for Ildikó Enyedi and was casting director on the latter’s film, On Body and Soul, before going on to make her own feature film debut with One Day.