Born in Halberstadt, Germany in 1932, he studied law, history and church music. He was one of the originators of the Oberhausen Manifesto in 1962. In 1966, he completed his first feature film, Abschied von gestern. His latest work, the collaborative film Happy Lamento, screened at the 2018 Venice Film Festival.
As the director of 51 feature-length and 115 short films, author of six books and composer of 23 albums, he is one of the Philippines’ most renowned contemporary artists. His poetry and stories have won him the Don Carlos Palanca Memorial Award. He was a member of the Short Film Jury at the 2009 Berlinale. In 2017, the International Short Film Festival Oberhausen presented “Happyland”, the biggest exhibition of Khavn’s work outside the Philippines so far.