This six-part series is a labour of love for actor and producer Cate Blanchett, who created and co-produced Stateless with Elise McCredie and Tony Ayres, and also appears in the series. The ABC series contributes to the conversation about migration, expanding the political dimension with an existential consideration: what if people separated by borders are in fact deeply connected by their common desire for a place where they can feel at home?