Ayoung Kim was born in 1979 in Seoul, South Korea, where she currently lives and works. Interested in the notions of crossings, transmissions, transnationals, transpositions, and reversibility, she seeks possible integrations, articulations, and collisions of things in between time, space, structure, and syntax. In doing so, Kim adopts the devices of storytelling, narrativity, and rhetoric to evoke unfamiliar forms of reading, listening, and thinking of the conditions of the world by focusing on unlikely encounters of ideas. The outcomes take the forms of video, voice, sonic fiction, image, diagram, and text, and are exposed as exhibition, performance, theater project, and publication. Recently, Kim has been endeavoring to graft and collide the fictional and the historical together through distorting reality.