The second season of the Australian series continues – independently of season 1 – the story of the Indigenous policeman Swan and brings director and cameraman Warwick Thornton to the Berlinale for the fifth time since 2005. Like his co-director Wayne Blair, who won the Crystal Bear in 2005 with his short film The Djarn Djarns, Thornton is a stalwart of Indigenous Australian cinema. In Mystery Road, the pair skilfully depict the Australian outback as a place of otherworldly beauty and disturbing brutality, where family secrets and old colonial conflicts are inexorably intertwined. The festival is screening two episodes of this Western Noir series.
Born in Alice Springs, Australia in 1970. The director, screenwriter and cinematographer has already had several of his films screened at the Berlinale, most recently The Darkside which premiered in the 2014 Forum. His latest feature film, Sweet Country, won the Special Jury Prize at Venice in 2017 and went on to receive over 30 international awards. Mystery Road is the first time he has worked as cinematographer and director on a series.