Born in Paris, France in 1968, he studied history of art and worked in the world of contemporary art before turning to film. In 2000 he scored an international theatrical hit with his debut feature film, the coming out story Presque rien. His first feature-length documentary, La traversée, premiered in the Directors’ Fortnight at Cannes. His films have already screened three times in the Berlinale Panorama: in 2004, his feature film Wild Side won the Teddy Award; Plein sud screened in 2010 and his documentary, Bambi, in 2013.