Born in Oldenburg, Germany in 1976. She studied Media Art, as well as Cultural Studies and Aesthetic Practice. Thieme works in the fields of film, photography, performance, installation and text, combining documentary and fictional forms with a focus on the processes of memory, identity politics and strategies of translation.