While the streets fill with smoke, obscuring the view for passers-by and demonstrators alike, Pari’s own view becomes clearer and clearer. Siamak Etemadi’s first feature-length film is an intense portrait of the city and its people of different cultures; a tale of emancipation and the awakening of a political consciousness that reminds us that it is never too late to find the courage that lies within oneself.
Born in Tehran, Iran, he moved to Athens in 1995 where he lives to this day as a dual Iranian-Greek national. After studying film in Athens, he first worked as an assistant director on numerous films, TV and documentary series while also making occasional appearances as an actor in both film and theatre. His short film Cavo d’oro premiered at the Locarno Film Festival, was nominated for Best Short Film at the Los Angeles Greek Film Festival and and was theatrically released in Greek cinemas. Pari is his debut feature film.