The Russian filmmaker was born in 1980 and graduated from the Grekov Art College in Rostov-on-Don with a diploma in painting. He is a self-taught animator and, since 2008, has worked as an independent animation director creating over 30 animation films. He has developed his own artistic language by mixing media, using a method of improvisation and challenging stereotypes. He lives in Moscow and, since 2013, has collaborated with his partner and wife, Nadezhda Svirskaia.