A silent yearning for a sense of belonging and emotional security, a pregnancy test and a grave pact, the distressing sight of a brother under lock and key: snapshots from the lives of the homeless Yousef, Chloe and Lorenzo, whose paths intersect on the concrete-jungle periphery of affluent society. On their trip to Southern Europe, each of them makes an irrevocable decision in this distinctive mix of calm and intimate portraits drawn together by dynamic editing. In his debut feature, Mees Peijnenburg employs great sensitivity in depicting the unique imperfection of three young individuals without a real place in this world as they dare to liberate themselves from dependent relationships while pursuing the safe harbour of authentic emotional bonds.
Born in Amsterdam, the Netherlands in 1989, he graduated from the Dutch Film Academy in 2013. His graduation film, Cowboys janken ook, as well as Un creux dans mon coeur, screened in the Generation programme where they competed for the Crystal Bear. In 2015, his television film Geen koningen in ons bloed won the prizes for Best Television Drama and Best Actor at the Netherlands Film Festival. In 2016, Un creux dans mon coeur won a Dutch Directors Guild Award for one of the most remarkable directing achievements of the year.