The visual artist and media researcher studied visual art and media art and is currently writing his PhD on a cultural studies topic. His work has received several prizes including the Vimeo Staff Pick Award, the Best Austrian Film Award at Vienna Shorts as well as awards at the Short Waves Festival in Poznan and at A Maze Berlin.
The artist, illustrator and cultural anthropologist has been vice chairman of Forum Stadtpark, an interdisciplinary art and culture space in Graz, Austria since 2017. His work has won prizes including the Vimeo Staff Pick Award, the award for Best Austrian Film at Vienna Shorts, the Audience Award at the Short Wave Festival in Poznan and the Explorer Award at A Maze Berlin.
Born in Wels, Austria in 1985. Having studied philosophy at the University of Vienna, he is currently taking a degree in Media Art and Culture Theories at the University of Art and Design in Linz. He works as a cultural theorist, artist and designer.