Born in Prague, the Czech Republic in 1978, he grew up in Sofia, Bulgaria. In 2007, he graduated with a degree in animation from the Film University Babelsberg Konrad Wolf near Berlin. His short films have screened at numerous international festivals and have won several awards. In 2009, he co-founded the Talking Animals Animation Collective studio with a group of fellow Babelsberg graduates and friends.