The Indian filmmaker comes from a nomadic family and studied at the Film and Television Institute of India in Pune. His directing debut Trijya premiered at the 2019 Shanghai International Film Festival where it was nominated in the categories of Best Film, Best Director and Best Cinematographer in the Asian New Talent Award. The film went on to screen at numerous international festivals. He is currently developing his next feature film, Construction.