The director (middle) with the Head of Programming (left) and the Artistic Director (right).
Born in 1972 in Žilina, Slovakia, he studied documentary directing and worked as a director and producer in Bratislava. After making several short documentaries and series, he directed his first feature-length documentary, Velvet Terrorists, which premiered at the 2014 Berlinale and won several awards. His debut fiction feature film, Koza, screened at the Berlinale in 2015, received various awards and was selected as Slovakia’s 2016 Oscar entry.