Uisenma Borchu’s second semi-autobiographical film after Schau mich nicht so an (Don’t Look at Me That Way) features a young woman searching for her roots. In doing so, she discovers an idiosyncratic, radical sensuality that not only transgresses Mongolian conventions, but also those of the supposedly more liberal West.
Born in Ulaanbaatar, Mongolia in 1984, she moved with her family to East Germany in 1988. She studied French and history in Mainz and then documentary at the HFF Munich. Her graduation film, Schau mich nicht so an, won the 2015 Bavarian Film Award for Best Direction - Young Film, the FIPRESCI Award at the Munich Film Festival and the International New Talent Competition Grand Prize at the Taipei Film Festival. She also wrote and directed the play “Nachts als die Sonne schien” for the Münchner Kammerspiele. Schwarze Milch is her second feature film.