With practised movements, Hong Kong taxi driver Pak gets ready, polishes the traditional bright red paint of his car to a high shine and picks up his granddaughter from school. After years of driving a cab to support his family, he has now come to the end of his career, but he refuses to fully quit his job. In search of anonymous sex, he meets Hoi, who is retired, divorced and also a grandfather. After a first fleeting encounter, they begin to spend time together more often. But just one late-night text message threatens to throw their everyday lives off balance. In a bathhouse, they find a place for tender moments of intimacy.
Ray Yeung’s film is based on recordings of oral history. It offers a touching insight into a hidden world and skilfully addresses the discrimination and isolation faced by older people living outside traditional family structures. In calm, subtly observant images, he sensitively depicts the passionate love two men find for each other in their old age.
Born in Hong Kong, the director presented his debut feature film, Cut Sleeve Boys, at the 2006 International Film Festival Rotterdam. The film went on to win awards at a number of festivals and secured an international cinema release in several countries, as did his second feature film, Front Cover, in 2015. His third feature, Suk Suk, celebrated its premiere at the Busan International Film Festival in 2019 and screened in the Berlinale Panorama in 2020. The film was nominated for five Golden Horse Awards in Taipei and nine Hong Kong Film Awards.