I'm not good at living my life, the pixelated little man laments one night. Following the advice of the giant cat outside his house, he sets off to find the wise lion. It is a quest that takes him through a colourful fairytale world reminiscent of early video games; a world of animals grappling with philosophical questions, whose feelings pour out when you prick them. What starts out as a nightmare, ends with a parable of a dog and a boomerang.
Born in 1993 in Châtellerault, the filmmaker grew up in Nice in the south of France. He studied illustration before turning to animation. He is interested in old comics and video games from the 1990’s, and particularly in the Mac software HyperCard. He works as an animator in Paris.