Originally from Lyon in France, he first studied concept art and pre-production at the Bellecour école d’art in Paris before joining Gobelins l’école de l’image, also in Paris. He has worked on various projects as a co-director, 2D animator, colour and background artist. Un diable dans la poche, which he co-directed with Mathilde Loubes, is his debut film as a director.
The filmmaker first studied animation in Bordeaux and at l’Atelier de Sèvres in Paris before joining Gobelins l’école de l’image, also in Paris, in 2015. There she was involved in various productions as co-director, 2D and stop-motion animator, and character designer. She co-directed her debut film, Un diable dans la poche, with Antoine Bonne whom she met at Gobelins.