Describing a world where her protagonists are caught between coming out and cyberbullying, community life and poverty, love and violence, director Clarisa Navas captures the transition between the tenderness of childhood and the bitter reality of the adult world in floating images that often have a distinctly documentary feel.
Born in Corrientes, Argentina in 1989. After studying art at the Universidad Nacional de las Artes, she made her feature film debut with Hoy Partido a las 3 which screened at festivals including in Buenos Aires, Biarritz, Lima and Valladolid and won a number of awards. She has written and directed several series and documentaries for Argentine television and teaches at the Escuela Nacional de Experimentación y Realización Cinematográfica (ENERC) and the Universidad Nacional del Nordeste.