Director Georgis Grigorakis sets his rain-drenched woodland Western against a majestic backdrop and finds robust yet tender images to tell this tale of rapprochement between two men. A story of resistance more powerful than the strongest excavator.
Born and raised in Greece, he studied social psychology in the UK before completing a master’s degree in directing fiction at the National Film and Television School in Beaconsfield near London in 2012. Since 2007, he has been writing and directing short films which have screened at over 100 international festivals in total and have won more than 20 awards. His debut feature film, Digger, was supported in its development phase by the Nipkow Programme, the Cinéfondation Cannes and the Sundance Screenwriters Lab.