On board a cruise ship in the seas off Patagonia, a crew member discovers a magical portal below deck leading to the apartment of a young woman in a South American city. At the same time, a group of men stumbles upon a concrete hut near their settlement in the Philippines, which frightens some of the villagers. Chico ventana también quisiera tener un submarino interweaves these two stories into a cinematographic labyrinth, in whose passageways and junctions people overlap and lose themselves just as their worlds do. Somewhere between dark engine rooms and middle-class living rooms, between the vastness of the sea and the dense tangle of the jungle, between more traditional and capitalist-modern ways of life, individuals meet and observe one another with curiosity, scepticism and anxiety. Alex Piperno is interested in precisely the moment just before the encounter – hesitant and on the threshold – and thus creates a cinema that is transitory through and through.
Born in Montevideo, Uruguay in 1985. He studied Film Directing at the Universidad del Cine de Buenos Aires. In 2012 and 2013, he participated at Berlinale Talents. Following several short films, Chico ventana también quisiera tener un submarino is his first feature film.