Born in France in 1948, he directed numerous short films in his youth before making his feature debut in 1967 with Marie pour mémoire. Three years later, he directed the celebrated cult film La cicatrice intérieure with and about the rock icon Nico. His more than 25 feature films have screened and won awards at the most prestigious international festivals, with four of them having been selected for the Forum.