Born in Dachau, Germany in 1992, she graduated with a degree in screenwriting from the German Film and Television Academy Berlin (DFFB) in 2017. She works as a freelance writer and filmmaker, and her short films have screened at several festivals. Her short documentary, Like in Africa, won the Young German Filmmaker Award at the Up-and-Coming International Film Festival Hannover. Alongside her film work she also writes experimental short stories and poetry. Nackte Tiere is her feature-length debut.