Swiss filmmakers Stéphanie Chuat (born in 1970) and Véronique Reymond met each other at school. As actors, they have performed in numerous theatre productions and have also appeared as a stage duo. One of their first short films, Berlin Backstage, was shot at the Berlin Philharmonie and won the Berlin Today Award at the 2004 Berlinale. In 2005, they directed the first of several documentaries. Their debut feature La petite chambre screened at Locarno in 2010 and represented Switzerland at the 2011 Oscars. In 2014, they wrote and directed the TV series À livre ouvert.
Born in Switzerland in 1971. Together with Stéphanie Chuat, she has written and directed films and the two have acted in stage and film productions. Véronique Reymond played a leading role in Eric Rohmer’s Romances of Astrea as well as starring in Open Book, a series she co-directed with Stéphanie Chuat, for which she received the Swissperform Award for Best Actress in a series.