Born in Houston, Texas in 1985, he lives and works as an artist in Toronto where he is also taking a doctorate at the University of Toronto’s Cinema Studies Institute. His films have screened at festivals including Locarno, Toronto and New York. Alongside his work as an artist and academic, he is also a film critic and helps programme the Big Ears Film Festival in Knoxville, Tennessee.