The trio, consisting of the director and the two main actresses, at the Press Conference.
The film is based on the book by the author, who also worked on the film script.
After studying politics, the French-Canadian writer and director made his debut feature film, La moitié gauche du frigo, in 2000. The film went on to screen at numerous festivals around the world. His second feature, Congorama, was selected for Cannes in 2006, while Monsieur Lazhar won the Variety Piazza Grande Award at Locarno and was nominated for a Best Foreign Language Film Oscar. In 2014, he directed The Good Lie starring Reese Witherspoon in the leading role. His film Chuck was inspired by the life of boxer Chuck Wepner.