A man returns to his neighborhood looking for his brother. He confronts the destruction of his old home, which has become a featureless wasteland. He keeps looking for his brother’s traces, but all he finds is the urban legend about his disappearance.
Maged Nader, born in 1990 in Cairo, Egypt, is a filmmaker. He received his bachelor degree from High Cinema Institute at the Academy of Arts, Cairo, in 2011 and studied camera and hand processing super 8 and 16mm film in workshops at Cimatheque – Alternative Film Centre in Cairo. He has directed four short films and a music video in Super 8 and digital formats. Now, he is working as a program coordinator at Cimatheque Cairo. This is his second appearance in Forum Expanded.