The writer, director and producer is of the Yorta Yorta and Wurundjeri Nations and works in theatre and film. His feature film The Sapphires, based on the eponymous stage play, premiered at the 2012 Cannes Film Festival and won two Australian Writers’ Guild and eleven AACTA awards. He has also had a thirty-year career as an actor and is artistic director of the Birrarangga Film Festival in Melbourne which showcases the work of Indigenous filmmakers from around the world.