Filipa César, born in 1975 in Porto, Portugal, is an artist and filmmaker interested in the fictional aspects of the documentary and the politics and poetics inherent to moving image. Since 2011, César has been looking into the imaginaries of Guinea-Bissau’s Liberation Movement and its cognitive potencies, developing that research into the ongoing collective project Luta ca caba inda (the struggle is not over yet). Her work is widely shown in solo and group exhibitions, biennials, and festivals. Her short films Cuba and Transmission from the Liberated Zones were featured in Forum Expanded in 2013 and 2016, and in 2017 César premiered her feature-length essay film Spell Reel at the Berlinale Forum. She lives and works in Berlin.