Born in Utrecht, the Netherlands in 1992. She graduated with a directing degree from the Netherlands Film Academy with the short film, When Grey Is a Colour, which won the Student Academy Award and screened to acclaim at international festivals. Her second short Before Dark was supported by the Dutch Film Fund. Alongside her short films, she also directs commercials. Her work is characterised by subtle storytelling and informed by her fascination with interpersonal relationships.