Born in Newport Beach, California, USA, he studied at the California Institute of the Arts. He has written articles for “Cinema Scope” and “Moving Image Source”. In February 2020, he completed his doctorate in art practice and theory at the University of Oxford. He has already co-directed The Anchorage with Anders Edström. The film won them both the Pardo d’oro Cineasti del presente at Locarno.
Born in Frösö, Sweden. Since the early 1990s, his work has been exhibited at venues including the Musée d’art moderne and the Centre Pompidou in Paris as well as the Museum für Moderne Kunst in Frankfurt.