Young Candice Phee finds herself on an adventurous mission when, as part of a school project, she resolves to become a peacemaker in her quarrelsome, grief-ridden family. She is doggedly enthusiastic – and often unintentionally comical – as she devotes herself to making others happy. Her new schoolmate, Douglas Benson, believes that he has come from another dimension, but he turns out to be an unexpected ally and an ardent admirer. Based on Barry Jonsberg's novel “My Life as an Alphabet”, theatre director John Sheedy's film adaptation portrays all the colourful facets of life between a fantastical, magical forest and small-town conservatism. From A to Z.
After studying at Melbourne’s National Drama School and the National Institute of Dramatic Arts, the Australian director worked with several renowned theatre companies before becoming artistic director of the children’s theatre company Barking Gecko Theatre. Under his direction, the company created several award-winning productions including adaptations of the well-known Australian children’s books “Storm Boy”, “Jasper Jones” and “The Rabbits”. His first short film Mrs McCutcheon screened worldwide at over 140 festivals and won numerous awards. H Is for Happiness is his debut feature film.