Eleven-year-old Amra is a child of the Mongolian steppe, where he lives in a traditional nomad community. His father drives him to school in the morning, and in the evening the boy helps to round up the family’s sheep and goats. Amra watches YouTube clips with his friends and dreams of making an appearance on Mongolia’s Got Talent. At home, the grown-ups convene to discuss the group’s future. Global mining companies and their hunger for gold represent an imminent threat to the herders’ way of life. When his father falls victim to a fatal accident, the challenges of harsh reality force Amra to abandon his childhood fantasies. Summoning all the strength he can muster and pushing beyond his limits, the boy sets out to honour his father’s legacy.
Born in Mongolia in 1971, she first studied international law in Ulaanbaatar and worked as a presenter for Mongolian state television. After completing a degree in film directing, she went to the University of Television and Film in Munich in 2000. Her documentary film The Story of the Weeping Camel, co-directed with Luigi Falorni, sold in over 60 countries and was nominated for a Best Documentary Oscar. Her graduation film, The Cave of the Yellow Dog, also successfully screened at international festivals.