The Swiss-Moroccan director and writer is a graduate of the Mel Hoppenheim School of Cinema in Montreal, Canada. Her first short film, Mokhtar, screened in the 2011 Berlinale Generation section. Clebs won the Best Canadian Short Film Award at the 2019 Festival international du cinéma francophone en Acadie. She is currently developing her debut feature film, The Camel Driving School.