This film takes an unsentimental but empathetic look at how the perception of time suddenly changes: for the couple, their patchwork family and their circle of friends. Like an emotional earthquake, this changed perspective triggers conversations that had previously been put on hold and repressed thoughts and feelings are unleashed. Everyday spaces, casual gestures and ingrained conversational patterns turn out to be nothing but the guise of normality that only exists as long as the protagonists’ bodies are willing to play along. What happens when someone bows out? Håp (Hope) is the drama of a cooling relationship between two people who now find themselves faced with a new kind of reality.
Born in 1965, the director graduated with a degree in film from the Danish Film School in 1993. After several short films and documentaries, she made her debut feature film, Limbo, in 2010. The film has won several prizes including at the Montreal Film Festival, the Kosmorama Trondheim International Film Festival and at the Norwegian International Film Festival in Haugesund.