Director Bastian Günther’s compelling, psychologically charged images draw a picture of poverty, wealth and desperation. Based on true events, his film portrays a society in which the obsession with economic gain leads to tragedy.
Born in Hachenburg, Germany in 1974. While studying at the German Film and Television Academy in Berlin, he won the 2005 First Steps Award for his short film Ende einer Strecke. His debut feature film, Autopiloten, premiered at the 2007 Berlinale; his second, Houston, premiered at Sundance and went on to screen and win prizes at festivals around the world. His essay film California City was presented at the 2015 Visions du Réel in Nyon and won the German National Gallery’s Award for Film Art. He lives in Berlin and in Austin, Texas.