The film’s restless images and hard cuts create a picture of a cold and merciless world that feels more like a transit area than a place to live. It is a world in which destitution inevitably breeds injustice and leads to nothing but a dead end. This impression is contrasted by moments of warmth between Andi and his children whose eyes radiate unconditional love.
Born in 1983 on the German-Czech border, she took a degree in fiction directing at the Film Academy Baden-Württemberg. Her graduation film Sunny screened successfully at national and international festivals and received numerous awards including the German Short Film Award in Gold, the FIRST STEPS Award, the Studio Hamburg Newcomer Award and the German Camera Award.