Jeremy Leatinu'u was born in Auckland, Aotearoa New Zealand in 1984. After completing his BVA at the Manukau Institute of Technology, Jeremy then completed a PGDip in Fine Arts at Elam School of Fine Arts, The University of Auckland. He works in performance art, video, and installation, often presenting documented performances as video installations. He has exhibited and presented collaborative projects throughout New Zealand at public art galleries and museums.