Shadi Habib Allah, born in Jerusalem, Palestine in 1977, received a BFA from Bezalel Academy of Arts and Design in 2003 and an MFA from Columbia University in 2010. His practice ranges from film, sculpture, and drawing to installation. His work has been shown at international art institutions, museums, and film festivals. He lives and works between New York and Palestine.