Susana de Sousa Dias, born in Lisbon, Portugal in 1962, holds a PhD in Fine Arts/Video and teaches at the Fine Arts Faculty of the Universidade de Lisboa. She has exhibited her cinematic works at international film festivals and art exhibitions worldwide and received several awards. In 2012 she was Co-director of the international film festival Doclisboa, opening up the new sections “Cinema of Urgency” and “Passages” there in 2013.