Korean director Lee Su-jin’s second feature is a gloomy, rain-drenched thriller with neo-noir elements. A compelling work, not only on account of its imagery that is as poetic as it is shocking and a plot that is full of twists and turns, but also because it can be read as a statement on the political situation of illegal immigrants in South Korea who are driven to despair by their uncertain status.
Born in Gimcheon, Gyeongsang-do, South Korea in 1977. The director and screenwriter began his career predominantly making short films, such as Papa and Enemy’s Apple, which were screened and won awards at various international film festivals, as was his film Son’s, which premiered at the International Film Festival Rotterdam in 2006. His debut feature film, Han Gong-Ju, about a rape case and based on real-life events, was one of the most successful independent films in South Korea and won numerous prizes including the Citizen Critics’ Award at the Busan International Film Festival.